Po návšteve lekára qMS automaticky vygeneruje pre pacienta individuálny plán liečby a diagnostických opatrení.
Zdravotnícke zariadenia akéhokoľvek rozsahu a špecializácie dosahujú najlepšie výsledky, keď fungujú s minimálnymi nákladmi a majú plne kontrolované, dobre zavedené procesy. MIS qMS – komplexný informačný systém s modulárnou architektúrou – pomáha automatizovať a optimalizovať všetky obchodné procesy. Jeho základné funkcie možno rozšíriť o špecializované nadstavby, ktoré sa bez problémov integrujú do celkového prostredia. K dispozícii je napríklad laboratórny informačný systém qMS Laboratory, ktorý má množstvo výhod.
Kľúčové funkcie
Základná verzia MIS qMS je zameraná na automatizáciu kľúčových operácií:
- vedenie jednotnej databázy pacientov;
- podpora návštev u lekára s generovaním potrebnej dokumentácie;
- finančné riadenie;
- hĺbková analýza, ktorá môže byť katalyzátorom rozvoja inštitúcie.
Použiteľnosť MIS na príklade: ako možno automatizovať procesy
Pre každého pacienta systém vytvára podrobný elektronický záznam, ktorý presahuje rámec štandardných údajov. Hromadí množstvo informácií vrátane histórie vyšetrení, diagnóz a množstva ďalších informácií, ktoré pomáhajú skvalitňovať prácu celého zariadenia a jednotlivých špecialistov. Lekár má okamžitý prístup ku kompletnej anamnéze pacienta, čo urýchľuje diagnostiku a zvyšuje presnosť.
Po návšteve lekára systém qMS automaticky vygeneruje individuálny plán liečby a diagnostických opatrení pre pacienta. Termíny sa vytvárajú na základe odporúčaní lekára a údajov z EMC, čo minimalizuje riziko chýb a nedorozumení. Všetky termíny sú okamžite zaznamenané v systéme.
Funkcia umožňuje zobraziť termíny pre konkrétneho pacienta alebo vytvoriť skupiny podobných postupov (čo je užitočné pri organizácii laboratórnych prác). Je možné viesť aj všeobecný denník, ktorý slúži ako jednotná databáza všetkých uskutočnených, aktuálnych a nadchádzajúcich termínov.
Okrem toho IT riešenie pre zdravotníctvo SP.ARM ponúka zabudované štandardizované režimy užívania liekov. Lekár môže použiť pripravenú šablónu, prispôsobiť ju konkrétnemu pacientovi alebo vytvoriť úplne originálny režim. Pre väčšie pohodlie obsahuje databáza qMS rozsiahly zoznam oficiálne registrovaných liekov s návodmi na použitie, odporúčaniami a údajmi o dávkovaní.
Pomoc pri riadení skladu a lekárne
Na tieto úlohy poskytuje MIS qMS špeciálny modul, ktorý pokrýva celý cyklus účtovania komodít – od nákupu až po predaj zdravotníckych pomôcok a liekov. Systém:
- Vedie register dodávateľov a históriu obstarávania.
- Automaticky generuje požiadavky na doplnenie zásob na základe analýzy aktuálnych výdavkov a plánov inštitúcie.
- Monitoruje pohyb tovaru, generuje správy a upozornenia na kritické stavy zásob.
- Účtuje nielen lieky, ale aj všetok spotrebný materiál kliniky.
Systém tiež automatizuje pokladničné operácie a finančné výkazníctvo.
Aké výkazy je možné generovať v systéme MIS
Používatelia môžu vytvárať širokú škálu reportov: finančné, pacientske, o liekoch a službách. Hĺbková analýza založená na viacerých parametroch pomáha identifikovať skryté trendy a prijímať informované manažérske rozhodnutia.
